Wyzywający gimnazjalista odmawia zdjęcia czapki, po czym dyrektor zdaje sobie sprawę, że to ze wstydu

Wyzywający gimnazjalista odmawia zdjęcia czapki, po czym dyrektor zdaje sobie sprawę, że to ze wstydu

Jeśli pamiętasz szkołę podstawową, to było oczywiste, że biuro dyrektora jest miejscem, którego starałeś się unikać za wszelką cenę.

Oznacza to zaangażowanie rodziców i przejście przez wyczerpujący proces dyscyplinarny, który może sprawić, że po powrocie do klasy sprawy będą nieco trudne. Jednak nie wszystkie wycieczki do gabinetu dyrektora muszą być formą kary. Dla Anthony’ego Moore’a, ucznia Stonybrook Intermediate and Middle School, chodziło o zbudowanie pozytywnych relacji z jego aktem buntu.

Mike Cohen

Źródło:
Mike Cohen

Incydent miał miejsce w gimnazjum chłopca w Indianapolis w stanie Indiana, kiedy naruszył on szkolny kodeks ubioru.

Moore miał kłopoty za złamanie zasad ubioru i noszenie czapki w klasie. Moore rozmawiał z jednym z dziekanów przez około 30 minut, aż nie pozostało nic innego, jak udać się do gabinetu dyrektora. W tym momencie dyrektor Jason Smith został poproszony o wkroczenie i rozproszenie sytuacji. Ku zdumieniu wszystkich, dyrektor zrobił coś więcej niż tylko deeskalację: wymyślił rozwiązanie odpowiednie do okoliczności.

WTHR

Źródło:
WTHR

“Usiadłem naprzeciwko niego i zapytałem: ‘Co się stało? Dlaczego jesteś wyzywający, dlaczego odmawiasz zdjęcia czapki? To całkiem prosta prośba” – powiedział Smith. “I wyjaśnił, że jego rodzice zabrali go do fryzjera i nie podobały mu się wyniki”

Jego linia włosów była źródłem problemu, a dyrektor Smith z pewnością rozumiał, przez co przechodził chłopiec. Akceptacja społeczna jest o wiele ważniejsza, gdy jest się małym dzieckiem niż dorosłym i dyrektor to rozumiał.

WTHR

Źródło:
WTHR

“Powiedziałem mu: ‘Słuchaj, obcinam włosy odkąd byłem w twoim wieku’ i pokazałem mu zdjęcia fryzur mojego syna, które zrobiłem, a niektóre z moich fryzur na studiach. I powiedziałem: “Jeśli pobiegnę do domu i wezmę moje maszynki do strzyżenia i naprawię twoją linię, czy wrócisz na zajęcia?” Powiedział Smith. “Zawahał się, ale potem się zgodził”

WTHR

Źródło:
WTHR

Transakcja doszła do skutku, a Smith natychmiast podjął działania.

Wskoczył do samochodu i walczył z trudną, śnieżną pogodą, aby odzyskać maszynki do strzyżenia w swoim domu. W międzyczasie skontaktowano się z rodzicami Moore’a w celu uzyskania zgody na naprawę jego linii włosów, do czego jego matka, Tawanda Johnson, chętnie się zobowiązała.

“On (Smith) poradził sobie z tym bardzo dobrze, aby nie mieć kłopotów w szkole” – powiedziała Johnson – “Cieszę się, że był w stanie sobie z tym poradzić bez zawieszenia w szkole”

WTHR

Źródło:
WTHR

I słusznie! Uczeń nie zasługuje na karę, ponieważ czuje się niekomfortowo z tym, jak wygląda.

Ważne jest, aby zająć się kwestią własnego wyglądu u dziecka takiego jak Moore i podjąć odpowiednie kroki, aby zwiększyć jego pewność siebie. Dokładnie to zamierzał zrobić dyrektor Smith.

Wysłane przez Lewis Speaks Sr. w czwartek, 18 lutego 2021 r

W rzeczywistości Smith też był małym dzieckiem i dorastał podobnie jak czarnoskóry mężczyzna w społeczeństwie.

“Nie powiedział tego wprost, ale czuję, że nie chciał zostać wyśmiany” – powiedział Smith. “Salon fryzjerski i fryzury jako czarnoskórych mężczyzn są bardzo ważne w społeczności, a wyglądanie jak najlepiej i bycie ostrym – to tylko aspekt kulturowy. Sam jestem czarnoskórym mężczyzną i przeszedłem przez tę kulturę i wiesz, naprawdę uważam, że dziewczyny mają znaczenie w tym wieku [means] wygląd może mieć znaczenie. Bał się, że zostanie wyśmiany i byliśmy pewni, że nikt tego nie zauważy, ale patrzył przez swój obiektyw” – powiedział Smith.

Clemson – Flickr

Źródło:
Clemson – Flickr

Po korekcie, poczucie własnej wartości Moore’a zostało całkowicie przywrócone i był on bardziej skupiony na robieniu notatek niż zakładaniu czapki, której nie nosił od czasu, gdy dyrektor Smith wziął sprawy w swoje ręce.

fromcolettewithlove

Źródło:
fromcolettewithlove

Dokładnie takiego zachowania powinniśmy wymagać od liderów, takich jak dyrektorzy szkół, którzy mają wpływ na uczniów.

Umiejętność odczytywania potrzeb dziecka i tego, dlaczego walczy, zamiast widzieć, co jest z nim nie tak, jest spostrzegawczą cechą, którą większość rodziców i opiekunów dzieci powinna się zajmować. Na szczęście dla Moore’a, dyrektor Smith był tam, aby zapewnić go, że ma wszystko, czego potrzeba, aby dobrze wyglądać i być genialnym również za książkami.

Proszę podziel sie tym z przyjaciółmi i rodziną.

Obejrzyj wzruszające wideo poniżej, aby dowiedzieć się, dlaczego dyrektor zrobił wszystko, co w jego mocy, aby pomóc uczniowi.