Budweiser Clydesdales rozsiewają świąteczną radość w klasycznej reklamie

Budweiser Clydesdales rozsiewają świąteczną radość w klasycznej reklamie

Twierdzenie, że Budweiser jest najlepszym piwem może przerodzić się w długą kłótnię.

Ale to, na co możemy się zdecydowanie zgodzić, to fakt, że są one jedną z firm z najbardziej pamiętnymi reklamami. Podczas gdy ich reklamy nie są nawet związane z piwami, ich chwytające za serce narracje mogą sprawić, że marka będzie się trzymać.

Flickr – muffinman71xx

Źródło:
Flickr – muffinman71xx

Od czasu ich poczęcia w 1933 roku, zespół Budweisera Clydesdale jest najbardziej ikoniczną twarzą marki. Ale jak to się stało, że w pierwszej kolejności trafili do zespołu reklamowego?

Ich historia zaczęła się pod koniec prohibicji.

Aby uczcić uchylenie prawa anty-alkoholowego, które zapoczątkowało erę bimbru, August A. Busch, Jr. i Adolphus Busch III podarowali swojemu ojcu Augustowi A. Buschowi, Sr. sześć Clydesdales.

Flickr – Rich Moffitt

Źródło:
Flickr – Rich Moffitt

Browar szybko zorientował się w potencjale marketingowym koni. Zamówili kolejny zaprzęg złożony z sześciu, które mogą wykorzystać do pokazania marki. Paradowali konie aż do Empire State building, gdzie tłum obserwował spektakl.

To był pierwszy, ale na pewno nie ostatni raz, kiedy zostaną wykorzystane do reklamy.

Szybko przechodząc do obecnej epoki, zespół Clydesdales jest wykorzystywany w imprezach miejskich. Wykonują oni różne sztuczki z wagonem, często popisując się swoją zwinnością i zwrotnością.

YouTube Screenshot – irishradio

Źródło:
YouTube Screenshot – irishradio

Ale co więcej, ten zespół koni staje się rozpoznawalny nawet dla młodego pokolenia. Powód ich przytłaczającej siły gwiazd? Reklamy Superbowl.

Kto może przegapić majestatyczny akt tych koni w telewizji?

Pamiętacie tę reklamę, w której ranczer wychowywał Clydesdale’a, dopóki zespół nie przygarnął konia? I ich rozgrzewające serce ponowne spotkanie na środku skrzyżowania, podczas gdy grał hit “Landslide” Fleetwood Mac?

YouTube Screenshot – irishradio

Źródło:
YouTube Screenshot – irishradio

Jak to jest, gdy Clydesdale po prostu nie może zrobić cięcia i jego pies najlepszy przyjaciel wyszkolił go w stylu Rocky Balboa?

Albo ta urocza historia szczeniaka, który dorastał z Clydesdales, ale zgubił drogę do domu? Zakończyła się stumilową podróżą i majestatyczną szarżą na wilka.

Ale nikt z was nigdy nie zapomniał tej, którą wypuścili na rynek w 1987 roku.

Reklamę otwiera pocztówkowe pozdrowienie z browaru: “Holiday Greetings from Budweiser” Potem następuje uroczyste, ale wesołe kolędowanie.

YouTube Screenshot – irishradio

Źródło:
YouTube Screenshot – irishradio

Dzieciaki z epoki mogą pamiętać tę reklamę, gdy ich rodzice byli zajęci przygotowywaniem uczty. Założymy się, że niektóre z nich potrafią jeszcze nucić ten hymn.

Dalej w reklamie pojawiają się obrazy związane z porą roku.

Pokazano słynne na całym świecie Clydesdales ciągnące coś innego niż piwo – choinkę. Następnie paradowały do miasta jak zawsze, pokazując jak inni ludzie odczuwają sezon.

YouTube Screenshot – irishradio

Źródło:
YouTube Screenshot – irishradio

Przechodzili obok pary na śniegu niosącej prezenty. Pokazali gapę łapiącego przelotne spojrzenie na paradę ze swojego zaśnieżonego okna.

Reklama w stylu pocztówki nie ma nic wspólnego z piwem, ale zdecydowanie sprawiła, że marka została znacznie bardziej zapamiętana. Wpadająca w ucho melodia, której towarzyszyły obrazy śniegu i dźwięk dzwonków sań, naprawdę wprowadzała w świąteczny nastrój.

YouTube Screenshot – irishradio

Źródło:
YouTube Screenshot – irishradio

Reklama zdecydowanie trafiła w punkt z jednym komentatorem mówiącym: “To zawsze będzie mi przypominać o świętach w późnych latach 80. w domu moich dziadków”

Obejrzyj reklamę z 1987 roku, która stała się niezapomnianym momentem dla dzisiejszych dorosłych.

Proszę podziel sie tym to ze swoimi przyjaciółmi i rodziną.